Inwestowanie w pociechę, czyli ile za korepetycje?

Już listopad, a więc początek roku szkolnego dawno za nami. Uczniowie, którzy chcą mieć lepsze oceny oraz ich zmartwieni rodzice zaczynają pomału szukać korepetytorów. Ile kosztuje godzina korepetycji? No cóż, to zależy.

Inwestowanie w pociechę, czyli ile za korepetycje?

No dobra: koniec zabawy, jak to się mówi. O ile wrzesień był jeszcze miesiącem „rozruchowym”, to pod koniec października sprawy stają się nieco poważniejsze. Dzieci zaczynają myśleć o ocenach śródrocznych, a ich rodzice się z tego powodu martwią.

Funkcja korepetytora, czyli prywatnego nauczyciela „na godziny”, jest tak stara jak edukacja w ogóle. Rodzicu, chcesz wiedzieć, ile musisz wydać na korepetycje dla dziecka? Na początek zadaj sobie, pytanie, czego tak naprawdę od korepetytora oczekujesz.

Korepetycje - staż nauczyciela, jakość usługi

Cena, jaką korepetytor ustalił za jedną godzinę lekcji opiera się na realnej ocenie jego umiejętności oraz jakości przygotowywanych lekcji. Korepetytorzy ogłaszają się na darmowych oraz płatnych serwisach ogłoszeniowych, ale o wiele częściej trafiają do nich klienci, którym ich polecono. Dbałość o poziom lekcji powinien być dla korepetytora niezwykle ważny, jeśli chce, aby trafiali do niego uczniowie za pośrednictwem poczty pantoflowej.

Nie może być też za drogi. W Warszawie za „korki” płaci się od 20 do 100 złotych za godzinę, z czego górna stawka spotykana jest raczej u wyspecjalizowanych nauczycieli z wieloletnim stażem, a nie studentów, którzy w ten sposób dorabiają. Do takich osób nie trafia się raczej z ogłoszenia. Bardziej realna jest cena pośrodku tych dwóch granic.

 

PPL_2red.png

Chcesz płacić mniej za kredyt?

Dowiedz się, jak to zrobić, poprawiając swoją ocenę kredytową. W darmowym poradniku Akademii FinAi nasi eksperci wyjaśniają tajniki tańszych ofert kredytowych!

 

Za godzinę swojej lekcji biorę 45 złotych, choć „godzina” to nie jest odpowiednie słowo. Czasami z uczniem siedzę ponad godzinę, więc płacone jest od spotkania. Mimo to jestem w stanie zarobić około 500 złotych tygodniowo – opowiada Agata, która uczy języka angielskiego i chińskiego. Zdecydowanie więcej klientów zgłasza się do niej w sprawie angielskiego, najczęściej maturzyści, choć w tym roku trafił do niej również student „poprawkowicz”.

Ile to kosztuje? Zależy za co i gdzie

Danuta, która jest korepetytorką i nauczycielką w małym miasteczku na Lubelszczyźnie, nie może sobie pozwolić na to, aby wziąć od klientów więcej niż 30 złotych. Pomaga uczniom poprawić oceny z języka polskiego i przygotowuje ich do ustnej matury.

Większość rodziców zna mnie jako nauczycielkę z lokalnej szkoły, nie mogę więc narzucać wysokich stawek za lekcję. Nie przyjmuję też uczniów, których uczę. Wysyłam ich do innych nauczycieli – wyjaśnia.

Cena za „korki”, zależy więc od miasta oraz uczonego przedmiotu. Najdrożej jest w Warszawie, a w okolicach Lublina ogłoszenia z korepetycjami mają ustaloną cenę nie wyższą niż 55 złotych za godzinę. Swojego czasu wielu nauczycieli matematyki podniosło stawkę o kilka złotych ze względu na dużą ilość chętnych. Nietrudno się domyślić, że zdarzyło się to w roku, w którym matematyka stała się obowiązkowym przedmiotem na maturze.

A może firmy korepetytorskie?

Kilka lat temu w Polsce zaczęło roić się od firm korepetytorskich – wiele z nich już nie istnieje, bo rynek zweryfikował jakość, ale najlepsze wciąż radzą sobie nieźle. Często początkiem takich firm była jednoosobowa działalność, która zmieniła się w małe platformy edukacyjne.

Uczniowie obsługiwani są w nich pojedynczo lub grupowo, a niektóre szkoły chwalą się tym, że program oraz cena są oparte na indywidualnych potrzebach. Sporym atutem firm korepetytorskich jest to, że jego „kadra” stabilizuje się dzięki umiejętnościom nauczycieli. W takich szkołach płaci się za cały pakiet/cykl lekcji albo indywidualne godziny. Ceny są porównywalne do „korków” u prywatnych nauczycieli.

Dowodem stabilności takich firm jest fakt, że niektóre z nich zmieniły się z firm lokalnych (umiejscowionych tylko w jednym mieście) w firmy z siedzibami w większości największych miast w Polsce.

Przede wszystkim - jakość!

Jedno jest niezmienne – ważniejsza jest w nich dbałość o poziom, niż jakakolwiek forma marketingu. Nawet jeśli firmy korepetytorskie pompują mnóstwo pieniędzy w istnienie w sieci i reklamę outdoorową, najlepiej udać się do tych, którzy… po prostu są najlepsi.

Zapisz się na newsletter!

double-arrow-top close arrow-down fb twitter link gplus gplus white linkedin linkedin white Search Arrow-left Arrow-right Camera Chat Edit Finai-logo---pie Pencil Picture Pictures Quotation