Czemu telefony od banków tak nas wkurzają i czy warto je odbierać?
Niektóre osoby denerwują się, gdy dostają kolejny telefon z ofertą nowego kredytu. Czy rzeczywiście warto wkurzać się na telefony z banku?

Dostajesz częste telefony od swojego banku, a osoba po drugiej stronie słuchawki chce sprzedać Ci produkt objęty promocją? Rzeczywiście, to może irytować. Dość często rozmowy z pracownikami call center odbywają się według poniższego schematu:
- Dzień dobry, z tej strony Katarzyna Nowak z banku X. Chciałabym przedstawić…
- … nie jestem zainteresowany, proszę więcej nie dzwonić.
Niektóre banki popełniają błędy, gdy przychodzi im kontaktować się bezpośrednio z klientami. Dzwonią do wszystkich jak leci, nie personalizują ofert, proponują kredyty osobom, które już nie radzą sobie ze spłatą dotychczasowych zobowiązań.
Jednak czy bywają sytuacje, w których warto poświęcić chwilę na telefoniczną rozmowę z przedstawicielem banku?
Telefon z banku – a może jednak odebrać?
Nie każdy telefon z banku musi być ofertą sprzedażową. Bank może zadzwonić także interwencyjnie, np. kiedy zauważono podejrzaną aktywność na Twoim koncie i pracownik banku dzwoni, żeby upewnić się, czy zdajesz sobie sprawę z tego, co właśnie dzieje się z Twoimi pieniędzmi.
Jak zachować się po odebraniu telefonu od banku?
1. Najpierw upewnij się, czy to rzeczywiście telefon z banku. Jeśli czujesz, że osoba po drugiej stronie zachowuje się podejrzanie, nie podawaj żadnych danych związanych z Tobą lub Twoich kontem! To może być próba oszustwa i wyłudzenia Twoich danych osobowych.
2. Upewnij się, jaki charakter ma rozmowa – to oferta nowego produktu czy interwencja?
3. Dostałeś telefon interwencyjny? Dla własnego dobra – nie rozłączaj się.
Jeśli pracownik dzwoni, aby potwierdzić nietypowe zachowania na Twoim koncie, kontynuuj rozmowę. Wtedy bank będzie pewny, że Twoje konto nie trafiło w niewłaściwe ręce.
4. Pracownik dzwoni z ofertą sprzedażową? Zadaj sobie pytanie: kiedy ostatni raz bank proponował Ci zakup nowej usługi? Miesiąc temu? Jeśli tak, to może oznaczać, że system bankowy nie działa tak jak powinien, a oferta kierowana jest do wszystkich osób.
5. Bank nie kontaktował się z Tobą przez dłuższy czas, np. od pół roku? Możliwe, że oferta jest spersonalizowana pod Ciebie, a produkt, który Ci zaoferuje, może okazać się naprawdę przydatny. Wtedy warto go wysłuchać.