Czemu telefony od banków tak nas wkurzają i czy warto je odbierać?

Niektóre osoby denerwują się, gdy dostają kolejny telefon z ofertą nowego kredytu. Czy rzeczywiście warto wkurzać się na telefony z banku?

Czemu telefony od banków tak nas wkurzają i czy warto je odbierać?

Dostajesz częste telefony od swojego banku, a osoba po drugiej stronie słuchawki chce sprzedać Ci produkt objęty promocją? Rzeczywiście, to może irytować. Dość często rozmowy z pracownikami call center odbywają się według poniższego schematu:

- Dzień dobry, z tej strony Katarzyna Nowak z banku X. Chciałabym przedstawić…
- … nie jestem zainteresowany, proszę więcej nie dzwonić.

Niektóre banki popełniają błędy, gdy przychodzi im kontaktować się bezpośrednio z klientami. Dzwonią do wszystkich jak leci, nie personalizują ofert, proponują kredyty osobom, które już nie radzą sobie ze spłatą dotychczasowych zobowiązań.

Jednak czy bywają sytuacje, w których warto poświęcić chwilę na telefoniczną rozmowę z przedstawicielem banku?

 

Wielki konkurs FinAi! Oszczędzanie przez rymowanie – uczymy dzieci oszczędzania!

Zgarnij jedną z ponad 60 nagród!

"Oszczędzanie przez rymowanie"! Weź udział w naszym konkursie z nagrodami! Wymyśl rymowankę dla najmłodszych i wygraj nowoczesny tablet Samsung Galaxy Tab!

 

Telefon z banku – a może jednak odebrać?

Nie każdy telefon z banku musi być ofertą sprzedażową. Bank może zadzwonić  także interwencyjnie, np. kiedy zauważono podejrzaną aktywność na Twoim koncie i pracownik banku dzwoni, żeby upewnić się, czy zdajesz sobie sprawę z tego, co właśnie dzieje się z Twoimi pieniędzmi.

Jak zachować się po odebraniu telefonu od banku?

1. Najpierw upewnij się, czy to rzeczywiście telefon z banku. Jeśli czujesz, że osoba po drugiej stronie zachowuje się podejrzanie, nie podawaj żadnych danych związanych z Tobą lub Twoich kontem! To może być próba oszustwa i wyłudzenia Twoich danych osobowych.

Pamiętaj, że bank pyta o Ciebie wyrywkowo - nigdy nie powinien żądać od Ciebie wszystkich danych na Twój temat w czasie jednej rozmowy telefonicznej.

 

2. Upewnij się, jaki charakter ma rozmowa – to oferta nowego produktu czy interwencja?

3. Dostałeś telefon interwencyjny? Dla własnego dobra – nie rozłączaj się.

Jeśli pracownik dzwoni, aby potwierdzić nietypowe zachowania na Twoim koncie, kontynuuj rozmowę. Wtedy bank będzie pewny, że Twoje konto nie trafiło w niewłaściwe ręce.

4. Pracownik dzwoni z ofertą sprzedażową? Zadaj sobie pytanie: kiedy ostatni raz bank proponował Ci zakup nowej usługi? Miesiąc temu? Jeśli tak, to może oznaczać, że system bankowy nie działa tak jak powinien, a oferta kierowana jest do wszystkich osób.

ZAPAMIĘTAJ! Jeśli pracownik banku nie chce się rozłączyć mimo prośby z Twojej strony, zawsze możesz powiedzieć, że nie wyrażasz zgody na nagrywanie rozmowy. Wtedy obowiązkiem pracownika banku jest przerwanie połączenia.

 

5. Bank nie kontaktował się z Tobą przez dłuższy czas, np. od pół roku? Możliwe, że oferta jest spersonalizowana pod Ciebie, a produkt, który Ci zaoferuje, może okazać się naprawdę przydatny. Wtedy warto go wysłuchać.

Zapisz się na newsletter!

Zadaj pytanie ekspertowi FinAi!

double-arrow-top close arrow-down fb twitter link gplus gplus white linkedin linkedin white Search Arrow-left Arrow-right Camera Chat Edit Finai-logo---pie Pencil Picture Pictures Quotation